Installateur worden?

Sluiten

Categorieën

Filters

    Garantie & Klachten

    Garanties

    Kapot of beschadigd product

    Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan jou te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor je aanspraak kunt maken op garantie.

    Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. Je kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.

    Wanneer je een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dien je binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn. Indien je tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

    Productgarantie

    Bij veel producten op onze webshop vermelden wij een bepaalde garantie. Op deze garanties kun je, onder voorbehoud van typefouten, aanspraak maken. Bij een aanspraak op garantie dien je altijd de factuur te kunnen overleggen.

    Productgarantie bij geïnstalleerde of producten

    Heb je een product bij ons aangeschaft en deze laten installeren door een monteur? Dan is deze monteur altijd je eerste aanspreekpunt en aansprakelijk voor de correcte werking van het product of de gehele installatie. Een aanspraak op garantie kunnen wij enkel toekennen als de monteur schriftelijk de juiste en afdoende certificatie(s) kan overleggen.

    Fabrieksgarantie is alleen geldig als door de monteur schriftelijk aangetoond kan worden dat het door Klimaatshop.nl geleverde product een fabrieksfout betreft die niet ten deel valt aan de monteur die het product of de installatie heeft geïnstalleerd of heeft aangesloten.

    Indien je een elektrisch product laat installeren, lees je dan van tevoren in in de (wettelijke) installatie-vereisten.

    Zo is het bij de installatie van single-split-, multi-split-, masterslave- en VRF- aircosystemen wettelijk verplicht deze te laten installeren door een gecertificeerd F-gassen monteur. Indien de juiste en afdoende certificatie(s) van deze aircomonteur bij een aanspraak op garantie niet overlegd kunnen worden vervalt de aanspraak op garantie.

     

    Klachten

    Klachtbemiddeling

    Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door een e-mail te sturen naar [email protected].

    Indien klachten niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl), deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/ledenlijst/. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak.

    Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaald dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

     

     

     

    Vergelijk 0

    Voeg nog een product toe (max. 5)

    Start vergelijking